Min dagliga smoothie med Viktiga vitaminer

sällskap av vitaminshottar

Min dagliga smoothie har fått sällskap av vitaminshottarMin dagliga smoothie har fått sällskap av vitaminshottar

Morotsjuice och rödbetsjuice får det bli ett tag, nu när priserna är nere och hösten är kommen.

Kroppen min behöver boostas och jag har därför köpt till extra med vitaminer och mineraler. Magnesium (mineralen är förmodligen kroppens viktigaste mineral.

Min dagliga smoothie innehåller

Den aktiverar över 300 olika biokemiska reaktioner, såsom matsmältning, energiproduktion och metabolismen av protein, fett och kolhydrater. Magnesium aktiverar upp till 76 % av alla enzymer i kroppen), B-vitaminer komplex (bygger nya celler och muskler m.m.) och D-vitaminer 5000 – håller oss pigga och glada.

Morot i Min dagliga smoothie

Morot ger en bra kick av karoten som bildar A-vitaminer i kroppen och är bra för synen, huden, håret, slemhinnorna, immunförsvaret, skelettet och cellmembranet.

Rödbeta

Rödbetan höjer blodsockret långsammare, vilket skapar en mer balanserad energinivå och vi håller oss mätta längre och sötsuget minskar. Rödbetan har också b-vitamin som är nödvändigt för cellernas ämnesomsättning och för bildningen av nya röda blodkroppar.

Har du frågor om träningen eller vill boka tid för ett första möte får du gärna kontakta oss!

Så vad väntar du på?

Martin ”MaXimus” Börjesson, som har Personlig Träning På Ånäskliniken, har tagit lärdom av ovan visdomsord – vilket genomsyrar hela verksamheten.

Han har varit företagare inom gymbranschen sedan 1979, då han startade sitt första gym. Genom åren har det blivit 47 stycken anläggningar.

Hey, I’m a Small Business Owner, Personal Trainer, and Designer in Gothenburg, Sweden. I am a fan of gym, business, and design. More content coming soon! 🙂

In the meantime you can find me here or on about.me

Läs nästa artikel

153 kommentarer till “Min dagliga smoothie med Viktiga vitaminer”

1. Pingback: Vitaminboosta dig i vintermörkret – GymPartner

2. Pingback: Tänk på hela hälsan ⋆ Ånäskliniken Fysioterapi Göteborg

3. Join millions using imToken to navigate the crypto space. Enjoy support for multiple blockchains and a suite of advanced features. | 加入数百万使用imToken的用户,驾驭加密空间。享受对多个区块链的支持和一系列高级功能。https://www.imtokend.com
    8ig3aws5a1

4. From beginners to experts, imToken serves all your crypto needs. Trust in a wallet that grows with you. | 从初学者到专家,imToken满足您所有的加密需求。信任一个与您共同成长的钱包。https://www.imtokeno.com
    moflmqiu54

5. 비아그라 100mg 1+1  2판(8정) 9,9000원  비아그라는 Prizer라는 제약회사에서 생산하는 발기 부전 치료제로,실데나필이라는 주요 성분을 포함하고 있습니다. 이 약물은 혈관을 확장시켜 성기에 더 많은 혈액을 유입시ㅣ켜 발기를 도와주는 효과를 가지고 있습니다.